El dilluns 22 de febrer els alumnes de 4t vam anar d’excursió a Castellar de N’Hug. Quan vam arribar, vam esmorzar a la plaça de l’Ajuntament. El Roger i la Roser del Camp d’Aprenentatge ens van dir que Castellar de N’Hug està a 1400 metres i té uns cent habitants.
Després d’esmorzar ens van donar els cascos i ens vam dirigir cap a la Cova de la Tuta. Pujant ens van explicar els dos tipus de pedra que hi havia: pissarra (impermeable) i calcària (permeable). Ens van comentar que abans de formar-se els Pirineus hi havia mar i vam poder veure alguns fòssils marins.
Un cop vam arribar a la cova ens van explicar el què hauríem de fer i vam entrar amb els frontals i llanternes encesos. A dins vam poder veure estalactites (al sostre) i estalagmites (al terra). Es formen molt a poc a poc, cada cent anys creixen 1 cm. Al fons de la cova vam fer silenci per veure si sentíem l’aigua però no vam sentir res. Quan sortíem de la cova vam veure 2 ratpenats.
Baixant de la cova direcció a Castellar de N’Hug vam parar a dinar i després vam continuar baixant cap a les Fonts del Llobregat. En arribar al final del trajecte ens van explicar la llegenda de la Bruixa del Riu i ens va agradar molt.
Vam aprendre que el riu es forma per l’acumulació d’aigua entre la pedra calcària i el subsòl de pissarra.
Finalment vam pujar a l’autocar i vam tornar cap a l’escola. Ens ho vam passar molt bé!

L’adreça de correu no sera publicada. Camps requerits marcats amb *

Pot utilitzar aquestes etiquetes HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

netejarEnviar